Mijn meeloopdag bij Kismet Events

Ik heb twee dagen van vier uur meegelopen bij de organisatie Kismet Events. Het eerste evenement waar ik mee mocht lopen hoort bij de afdeling directie. Hier had ik een leidinggevende functie. Verder mocht ik meelopen bij de afdeling backoffice en hier heb ik werkzaamheden verricht zoals telefoneren, uren invoeren/controleren, opmaken van facturen etc.
Ik ga jullie nu een korte samenvatting geven van de wonderbaarlijke meeloopdag van de bruiloft bij Kismet Events. Ik heb bewust gekozen voor een evenement omdat dit me meer aanspreekt dan het kantoorwerk.
Het plaatje dat u
hierboven ziet is van het evenement waar ik mee mocht lopen. Het evenement was
een bruiloft voor 1000 gasten. De zaal die u ziet was hiervoor helemaal leeg. We
hebben 100 tafels en 1000 stoelen geplaatst in de zaal. Elke tafel krijgt 10
stoelen. Hierna hebben de meiden de stoelhoezen gedaan want de stoelhoezen worden
na elke event meegenomen en gewassen. Ondertussen zijn ze begonnen met de tafelkleden.
Een paar jongens hebben de tafels gedekt met borden en bestek en een paar
jongens hebben vier soorten fris met bekertjes op tafel gezet. De meiden hebben
na de stoelhoezen meegeholpen met de borden en bestek. Ondertussen stonden vijf
personeel achter om het fruit klaar te zetten en de borrelnootjes die op tafel komen.
Toen dit klaar was, begon het personeel met het uitdelen van het fruit en borrelnootjes.
Rond 19.00/19.30u
kwam het echtpaar naar binnen en kon het feest beginnen! Het echtpaar kwam met een
typische wonderbaarlijke ceremonie naar binnen en deden hun openingsdans. Hierna
begon het feestje, de echtparen dansten met hun vrienden en familie en maak de
er een dag van om niet te vergeten. Om 23.00u kwam er een indrukwekkende taart
die op een rituele manier door de echtpaar wordt gesneden. En vervolgens werd
het uitgedeeld aan de gasten.
Om 00.00 zijn de
meeste bruiloften afgelopen en ja ook de bruiloft waar ik mee mocht lopen. Hierna
hebben we met ze alle een pauze gehouden van een half uur. Na dit kleine half
uur begonnen we met het afbouwen van de zaal. Drie personen begonnen met de
tafels afruimen waar nog rommel was. De dames begonnen met de stoelhoezen, dit
doen ze 10 bij 10 en leggen dit netjes in de stoelenhoezenkar. De jongens gaan
met tempo achter de dames aan om de stoelen 10 bij 10 op te stappelen en vier
jongens zijn ondertussen bezig met het dicht klappen van de tafels. Verder heb
ik twee dames naar achteren gestuurd om ons werkplek netjes en schoon te maken.
Wanneer de zaal helemaal leeg is mag er geblazen worden. Dit doet een sterke personeel
omdat een bladblazer best zwaar is. Hierna hebben we de spullen die mee mogen
zoals borden, bestek, stoelhuizen, tafelkleden etc. ingeladen in het busje.
Dit was mijn blog over mijn meeloopdag bij Kismet Events, ik hoop dat jullie genoten hebben!😊
Reacties
Een reactie posten